NAJNOWSZE

wtorek, 24 listopada 2015

Proces diabła

źródło
Proces diabła! Lepszej książki nie czytałam od dawna! I nie jest to kolejny komercyjny chwyt, by łatwym i krzykliwym hasłem zachęcić do kupna powieści. To jest naprawdę dobra książka, jedna z najlepszych, które ostatnio znalazły się na polskim rynku.

Tytuł: Proces diabła
Autor: Adrian Bednarek
Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Bohater wykreowany jest w sposób subtelny i urzekający, co brzmi dosyć kontrowersyjnie, jeśli wziąć pod uwagę,  że mówimy o seryjnym mordercy. Kuba Sobański to młody mężczyzna, który wydaje się spełniać wszystkie kryteria ideału. Przystojny, inteligentny, błyskotliwy prawnik, ponadto gustownie ubrany, wie, jak się zachować, ma własne mieszkanie, samochód. Prawie ideał, ale stare porzekadło mówi, że ideałów nie ma, więc  i nasz bohater ma pewien mroczny sekret… 

Świat przedstawiony skonstruowany jest w szczery, prosty, konkretny sposób. Mamy do czynienia z genialnymi portretami psychologicznymi drugoplanowych postaci. Stopniowo poznajemy ich charaktery, nawyki, słabe strony, żądze, grzechy. Akcja toczy się  w dość szybkim tempie, choć ułożenie rozdziałów sprawia, że czytelnik wciąż czeka na finał, rozwiązanie, zakończenie. Adrenaliny dostarcza niemalże każda strona, zarówno opisująca proces oskarżonego o brutalne gwałty mężczyzny, jaki i opisy mrocznych poczynań Sobańskiego.

Trudno nie mówić o tej powieści w samych superlatywach. Mój problem – jako czytelnika – polegał na tym, że z jednej strony chciałam przeczytać tę książkę szybko, najlepiej jednym tchem, z drugiej strony jednak starałam się dawkować sobie kolejne rozdziały, bo pragnęłam jak najdłużej delektować się tak perfekcyjnym thrillerem.  Jest  fenomenem, że ktoś (a dokładniej Adrian Bednarek) stworzył bohatera tak mrocznego, że bardziej się nie da, i od pierwszych stron rozkochuje czytelnika w tym mężczyźnie. Ta powieść zawładnęła  moim umysłem do tego stopnia, że zaczęłam kibicować seryjnemu mordercy w jego poczynaniach, polubiłam go, zaakceptowałam jego "specyficzny" styl życia.

Czym ta książka różni się od innych? Przede wszystkim umożliwia czytelnikowi spojrzenie na świat oczyma diabła, prawdziwego, groźnego, zimnokrwistego diabła, a czyni to w sposób ciekawy, porywający i wręcz zachwycający. Bakcyl zła zamknięty w wysportowanym ciele młodego prawnika, związany krawatem i zapięty szczelnie guzikami koszuli powoli zaczyna się uwalniać… 

Czy Kuba wygra proces? Pokona własne żądze? Czy jego morderstwa wyjdą na jaw? Zło i młody mężczyzna, ideał i najgorszy wzór, przystojny diabeł i początkujący prawnik. Po prostu Proces diabła.

Share:

Prześlij komentarz

Wiele dla nas znaczą Wasze opinie, dlatego dziękujemy za każdy zostawiony ślad i zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami.

 
Wróć na górę
Copyright © 2014 Essentia. Design: OtwórzBlo.ga | Distributed By Gooyaabi Templates