NAJNOWSZE

wtorek, 3 czerwca 2014

Jajko z niespodzianką

Źródło
W życiu każdego rodzica przychodzi czas, gdy musi swoje małe, bezbronne dziecko oddać pod opiekę przedszkola i chociaż wiadomo, że krzywda mu się tam nie stanie, to jednak uczucie utraty tej niewidzialnej nici łączącej  matkę z dzieckiem towarzyszy i spędza sen z powiek.


Ada wie, że jej córeczce będzie dobrze między dziećmi, nie martwi się też faktem, że od tej chwili malutka stanie się w pewien sposób samodzielna. Jej kłopotem jest zmierzenie się z reakcją mamy, babci Julki. Kobieta nie chce przyjąć do wiadomości, że trzyletnia dziewczynka już powinna uczęszczać do tej jakże poważnej placówki. W końcu przedszkole jest pierwszym etapem w edukacji młodego człowieka.

Niestety pierwszy dzień nauki córki nie zacznie się dobrze dla... Ady. Niefortunna stłuczka oraz bardzo namolny mężczyzna będą przedsmakiem tego, co los szykuje dla kobiety. 

Muszę przyznać, że bardzo przyjemnie spędziłam czas podczas lektury tej jakże sympatycznej książki, bo nie dość, że oprawa jest według mnie fantastyczna, to i zawartość mnie nie zawiodła. Jajko z niespodzianką dosłownie pochłonęłam. Można by powiedzieć, że nie jest porywającą historią, a jednak napisaną w tak lekki i przyjemny sposób, że każda scena była dla mnie niebywale interesująca. Autorka wprawdzie nie odkrywa niczego nowego, bo problematyka samotnego macierzyństwa nie jest już tematem tabu, zaś zawody miłosne przestały robić wrażenie, ale jednak. Nie mogłabym powiedzieć, że coś mi nie przypadło do gustu. Nie brakuje tu poczucia humoru oraz chwil, gdy wczuwałam się w nastrój Ady. Sama jej postać jest ciekawa: nieirytująca fajtłapa, kobieta, matka popełniająca błędy, a jednak odnajdująca się w szarej rzeczywistości życia. Irena też zaskarbiła sobie moją sympatię, to typowa rodzicielka z doświadczeniem, nieżałująca morałów na temat postępowania swojej jedynej córki. Co się tyczy mężczyzn, nie byli oni porywający, do żadnego nie poczułam zbyt wielkiej sympatii, ot, po prostu istnieli, bo sytuacja tego od nich wymagała. W tej książce prym wiodą kobiety, każda z nich jest inna, zaś wszystkie razem dopełniają całość. Jajko z niespodzianką jest lekturą w sam raz na odprężenie, oderwanie od własnych spraw codziennych. Czasem dobrze jest przeżyć życie bohaterów. Mogę szczerze polecić tę książkę każdej kobiecie.

Share:

Prześlij komentarz

Wiele dla nas znaczą Wasze opinie, dlatego dziękujemy za każdy zostawiony ślad i zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami.

 
Wróć na górę
Copyright © 2014 Essentia. Design: OtwórzBlo.ga | Distributed By Gooyaabi Templates