NAJNOWSZE

czwartek, 16 października 2014

Muzyczne inspiracje

źródło
Elvis Aaron Presley urodził się 8 stycznia 1935 roku w Tupelo (stan Missisipi) w Stanach Zjednoczonych. Jego kariera muzyczna miała swoje początki w 1950 roku, kiedy wówczas piętnastoletni Elvis rozpoczął naukę gry na gitarze. W 1954 roku wkroczył do studia nagraniowego wytwórni Sun Records. Pierwsza nagrana przez niego piosenka była wynikiem przypadku, a jednocześnie została stworzona na specjalną okazję – jako prezent dla obchodzącej urodziny mamy Elvisa. Po wyemitowaniu utworu w radiu słuchacze zaczęli nadsyłać wiadomości z pytaniem, kto śpiewa tę piosenkę. Elvis nagrał kilka kolejnych utworów i stopniowo zdobywał coraz większą popularność. 


Z biegiem czasu zmienił menadżera, nie skupiał się tylko na muzyce, ale także na karierze filmowej. Jednak to muzyka pozostała bliska jego sercu. W 1956 roku nagrał utwór Blue Suede Shoes, a kilka miesięcy później słynne Love Me Tender

Styl Elvisa Presleya stał się niepowtarzalny, unikatowy. Wprowadził powiew świeżości na ówczesny rynek muzyczny. Nie wszyscy się nim zachwycali. Dla niektórych był zdecydowanie zbyt nowoczesny. Jednak nie umniejszało to jego popularności. Każda nowa piosenka przyprawiała mu kolejnych fanów, którzy pozostawali mu wierni na długie lata. Wiele jego singli oraz płyt pokryło się złotem, platyną i multiplatyną, przez co pozostali wykonawcy tamtych czasów pozostawali za nim daleko w tyle. Presley zdobył wiele nagród oraz nominacji, między innymi Grammy Award i Grammy.

Owa popularność nie wpłynęła na jego status podczas odbywania służby wojskowej  tę odbył bez żadnych przywilejów, a po jej zakończeniu i kilkuletniej przerwie w karierze powrócił na scenę muzyczną, gdzie osiągał kolejne sukcesy. Rozwijało się także jego życie rodzinne. W 1967 roku Elvis poślubił Priscillę Beaulieu, a rok później na świat przyszła jego córka, Lisa Marie Presley.

Elvis Presley zmarł 16 sierpnia 1977 roku w Memphis. Został pochowany 18 sierpnia w Graceland. 

Wśród fanów piosenkarza krążyła wieść, że jego śmierć została sfingowana. Natomiast 50 lat po niej, w 2027 roku, ma zostać ujawnione sprawozdanie powstałe po sekcji jego zwłok.


Always on My Mind

Maybe I didn't treat you
Quite as good as I should have
Maybe I didn't love you
Quite as often as I could have
Little things I should have said and done
I just never took the time

You were always on my mind
You were always on my mind

Maybe I didn't hold you
All those lonely, lonely times
And I guess I never told you
I'm so happy that you're mine
If I make you feel second best
Girl, I'm sorry I was blind

You were always on my mind
You were always on my mind

Tell me, tell me that your sweet love hasn't died
Give me, give me one more chance
To keep you satisfied, satisfied

Little things I should have said and done
I just never took the time

You were always on my mind
You ware always on my mind
You were always on my mind

Maybe I didn't treat you
Quite as good as I should have
Maybe I didn't love you
Quite as often as I could have
Maybe I didn't hold you
All those lonely, lonely times
And I guess I never told you
I'm so happy that you're mine
Maybe I didn't treat you
Quite as good as I should have


Zawsze byłaś w moich myślach

Może nie traktowałem cię
Tak dobrze jak powinienem
Może nie mówiłem, że cię kocham
Tak często jak mogłem
Tyle rzeczy powinienem powiedzieć i zrobić
Ale jakoś nigdy nie było czasu

Bardzo często żałujemy swoich czynów z przeszłości lub tego, że niektórych rzeczy nie zdążyliśmy zrobić, powiedzieć. W takich chwilach ważne jest, żebyśmy sobie to uświadomili. Nie tylko sam fakt, że coś nam w życiu umknęło, ale także to, co możemy zrobić, żeby naprawić ten błąd.

Ale zawsze byłaś w moich myślach
Zawsze byłaś w moich myślach

Usprawiedliwianie się nie do końca jest dobrym rozwiązaniem. Bo czy ono nam pomoże? Nie. Trzeba zacząć działać w taki sposób, aby sytuacja zmieniła się na lepsze, a przynajmniej zrobić wszystko, co tylko można. Bierność nic nam nie da, a może jeszcze bardziej zaszkodzić. Ale pamiętajmy, że jest to także element świadomości.

Może nie trzymałem cię w ramionach
Kiedy czułaś się samotna
I chyba nigdy ci nie powiedziałem
Że jestem bardzo szczęśliwy, że należysz do mnie
Jeżeli kiedykolwiek czułaś, że nie jesteś dla mnie najważniejsza
Wybacz – byłem ślepy

Zrozumienie, że zawiodło się drugiego człowieka, bliskiego naszemu sercu, jest trudne. Często bolesne i wstydliwe. Czy warto wtedy prosić o wybaczenie i starać się, aby relacje powróciły do swojego poprzedniego stanu, a nawet były lepsze? Oczywiście, że warto! Trzeba tylko przyjąć do wiadomości ten fakt i przypomnieć sobie moment, w którym popełniliśmy błąd. 

Ale zawsze byłaś w moich myślach
Zawsze byłaś w moich myślach

Powiedz mi, powiedz, że twoja miłość nie umarła
Daj mi, daj mi jeszcze jedna szansę
A już cię nie zawiodę
Tyle rzeczy powinienem powiedzieć i zrobić
Ale jakoś nigdy nie było czasu

Jest takie powiedzenie, że nadzieja umiera ostatnia. I to jest prawda. Gdy jest nadzieja, jest motywacja. Gdy jest motywacja, jest działanie. I właśnie ta obietnica poprawy, która będzie przestrzegana, da nam szansę na zupełnie nowe życie.

Ale zawsze byłaś w moich myślach
Zawsze byłaś w moich myślach
Zawsze byłaś w moich myślach

Może nie traktowałem cię
Tak dobrze jak powinienem
Może nie mówiłem, że cię kocham
Tak często jak mogłem
Może nie trzymałem cię w ramionach
Kiedy czułaś się samotna
I chyba nigdy ci nie powiedziałem
Że jestem bardzo szczęśliwy, że należysz do mnie

Może nie traktowałem cię
Tak dobrze jak powinienem.


Share:

Prześlij komentarz

Wiele dla nas znaczą Wasze opinie, dlatego dziękujemy za każdy zostawiony ślad i zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami.

 
Wróć na górę
Copyright © 2014 Essentia. Design: OtwórzBlo.ga | Distributed By Gooyaabi Templates