NAJNOWSZE

czwartek, 9 kwietnia 2015

Pośród cytatów: miłość

Cytaty to jedna z wielu rzeczy, które lubię w książkach. I dlatego też postanowiłam się nimi podzielić. Oczywiście – posegregowanymi tematycznie. Na początek dość popularny temat, czyli miłość. 

źródło


– Dlaczego muszę przeżyć?
 [...] Ukląkł u jej boku i szepnął do zdrowego ucha: 
– Musisz przeżyć, bo ja nie chcę żyć na świecie, na którym ciebie nie ma. 
Łza – Lauren Kate 


Co jest gorszego od chłopaka, który cię nienawidzi? 
Zakochany chłopak. 
Złodziejka książek – Markuz Zusak 


Miłość – jedno słowo, niby nic, nieznaczne jak ostrze noża. Właśnie tym jest: ostrzem, krawędzią. Przechodzi przez środek twojego życia, dzieląc wszystko na pół. Przed i po. Cały świat spada na którąś ze stron. Przed i po. I w trakcie – moment na krawędzi.
Delirium – Lauren Oliver


Powiem Wam coś. Nie jestem nikim wyjątkowym. Jestem zwyczajną dziewczyną. Mam niecałe metr sześćdziesiąt wzrostu i jestem przeciętna pod każdym względem. Ale znam pewien sekret. Możecie zbudować mury aż do nieba, a mnie i tak uda się nad nimi przefrunąć. Możecie mnie przygwoździć do ziemi tysiącami karabinów, a i tak stawię opór. I jest nas tutaj wielu, więcej niż wam się wydaje. Ludzi, którzy odmówili zejścia na ziemię. Ludzi, którzy kochają w świecie bez murów, kochają aż po nienawiść, aż po bunt, wbrew nadziei i bez lęku. K o c h a m C i ę . Pamiętaj. Tego nam nie odbiorą. 
Delirium – Lauren Oliver


Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku. 
Mały książę – Antonie de Saint-Exupery


 – A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? – spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. – Co wtedy?
– Nic wielkiego. – zapewnił go Puchatek. – Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika. 
Kubuś Puchatek – A. A. Milne



źródło


Ale zbyt dużo miłości jest trucizną, zwłaszcza kiedy ta miłość jest nieodwzajemniona. 
Krew Olimpu – Rick Riordan


 – Wróciłeś do mnie. – Głos mi się załamał pod ciężarem napływających łez radości.
– Zawsze do ciebie wracam – odparł, przyciągając mnie blisko.
Zawsze. 
Cienie Ziemi – Beth Revis


– Dla wielu miłość jest jak moneta: ma dwie strony. Może dodać sił lub osłabić, wzbogacić lub zubożyć. Odwzajemniona sprawia, że wznosimy się w przestworza, zachwyca nas, ożywia i czyni pięknymi. Kiedy ktoś podepcze naszą miłość, jesteśmy słabi, zranieni i pełni żalu.  
Klątwa tygrysa. Wyprawa – Colleen Houck


– Każdy dzień coraz czarniejszy. I stracę ją na zawsze, jeśli...
– Stracisz ją? Chodzi o Tessę, wiedziałem.
– Nie tylko o nią.
– Ale kochasz tę dziewczynę.
Will zmierzył go wzrokiem.
– Oczywiście że tak – przyznał w końcu. – Myślałem, że nigdy nikogo nie pokocham, ale ją kocham. 
Mechaniczny książę – Cassandra Clare


Och, nie twierdzę, że miłość zawsze uszczęśliwia. Czasem sprawia, że powala cię bezmierny smutek. 
Dom Hadesa – Rick Riordan


Miłość nie musi nosić imion.
Poczwarka – Dorota Terakowska


 – Nigdy wcześniej nie ratowałem swojej ukochanej przed Furiami. – Zrobił zaniepokojoną minę, kiedy zobaczył, że moje oczy napełniają się łzami. – Nie płacz.
– Jak mam nie płakać? – spytałam go. – Właśnie powiedziałeś, że mnie kochasz. 
Porzuceni – Meg Cabot


Dla tych, których kochamy potrafimy być najokrutniejsi. 
Przez burze ognia – Veronica Rossi


– Kocham cię. – Odwrócił się do mnie z wyrazem twarzy męczennika. – Kocham cię w każdej sekundzie każdego dnia i nie rozumiem dlaczego. Nie potrafię przestać... 
Nigdy nie gasną  – Alexandra Bracken


źródło


Share:

2 komentarze :

  1. Wszystkie cytaty są wyjątkowe i piękne, ale najbardziej przemawiają do mnie te z "Delirium" ^^ Z serią zapoznałam się niedawno (właściwie na razie 2 tomy) i trafiła do moich ulubieńców :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne cytaty :) Ja również zawsze sobie wypisuje cytaty lub złote myśli, z książek, które czytam

    OdpowiedzUsuń

Wiele dla nas znaczą Wasze opinie, dlatego dziękujemy za każdy zostawiony ślad i zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami.

 
Wróć na górę
Copyright © 2014 Essentia. Design: OtwórzBlo.ga | Distributed By Gooyaabi Templates