NAJNOWSZE

czwartek, 11 czerwca 2015

Zrobili z nas przestępców. Czas odzyskać, co nasze.


źródło

Po przeczytaniu Czasu Żniw Samanthy Shannon pragnęłam jak najszybciej przeczytać kolejną część. Miałam pewne obawy czy drugi tom utrzyma poziom pierwszego. Szybko jednak okazało się, że martwiłam się bez potrzeby i to co przeczytałam mile mnie zaskoczyło. Autorka utrzymuje swoją świetną formę i z zazdrością mogę pogratulować jej tak niepowtarzalnego pomysłu i wspaniałej wyobraźni.


Tytuł: Zakon Mimów
Autor: Samantha Shannon
Wydawnictwo: SNQ


Krwistoczerwona okładka składa nam obietnice rozlewu krwi na kartach książki, którą w pełni spełnia. W Zakonie Mimów nawet najbardziej wymagający czytelnik znajdzie drastyczne, krwiste i brutalne sceny, które spełnią jego oczekiwania.


Jest w tym coś pięknego, prawda? wymruczał Nick. Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem Londyn, zapragnąłem być jego częścią. Wszystkie te warstwy historii, śmierci i majestatyczności... Tu masz poczucie, że możesz być każdym, dokonać wszystkiego.


Bohaterowie, których znamy z pierwszego tomu już nie są tacy sami.
Paige Mahomey staje się pewną siebie osobą, która odkrywa w sobie zdolności przywódcze i dąży do zjednoczenia podziemia Sajonu Londyn, aby stawić czoła ludziom rządzącym miastem. 
Jaxon Hall pragnie zostać Zwierzchnikiem (przywódca Eterycznego Stowarzyszenia oraz szef syndykatu jasnowidzów), jego żądza władzy oślepia go, co prowadzi do wielu nieprzyjemnych sytuacji z jego pracownikami (cała moja sympatia do niego wyparowała).
Okazuje się, że Naczelnik nie jest osobą, której nie można zaszkodzić, jednak dalej jest twardym orzechem do zgryzienia. Ciągle nie wiem, jakie ma plany w stosunku do Paige, Sajonu Londyn i jasnowidzów.


Bardzo mnie cieszy, że wątek miłosny nadal jest utrzymywany w tle wydarzeń. Dzięki czemu możemy nieoderwanie śledzić akcje. A jest co! Od pierwszych stron akcja pędzi nie zwalniając tempa, a w finale niczym rozpędzony Maglev uderza w nas z miażdżącą siłą.


Mój głos był nienaturalnie ożywiony. W jaki sposób miałam rozmawiać z kimś, z kim dopiero co spędziłam noc? Nie posiadałam bogatego doświadczenia w tym temacie.


Zakon Mimów również jest wzbogacony o mapkę I Kohorty sekcji 4, dzielnicy I Kohorty sekcji 5, dzielnice II Kohorty sekcji 4. Znajdziemy spis osób należących do Eterycznego Stowarzyszenia. Siedem Kategorii Jasnowidzenia Według O wartościach odmienności oraz słowniczek, który pomoże nam przebrnąć przez niezrozumiałe słowa.


Słowa dodają skrzydeł nawet tym zdeptanym, załamanym i pozbawionym całej nadziei.


Powieść, którą stworzyła Shannon jest barwna, pełna zaskakujących zwrotów akcji i niepowtarzalna. Autorka pootwierała sobie wiele możliwości, którymi może nas zaskoczyć w kolejnym tomie. Jeżeli macie ochotę na coś innego niż wampiry, wilkołaki czy wróżki, koniecznie zwiedźcie Sajon Londyn z The Bone Season.






Share:

Prześlij komentarz

Wiele dla nas znaczą Wasze opinie, dlatego dziękujemy za każdy zostawiony ślad i zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami.

 
Wróć na górę
Copyright © 2014 Essentia. Design: OtwórzBlo.ga | Distributed By Gooyaabi Templates