NAJNOWSZE

sobota, 16 stycznia 2016

Tylko nie spóźnij się na pociąg

źródło


Najszybciej sprzedający się debiut dla dorosłych w historii brytyjskiego rynku. Co 6 sekund ktoś w Stanach Zjednoczonych kupuje tę książkę. Miliony egzemplarzy sprzedanych na całym świecie. Nie ma żadnych wątpliwości, że takie zdania działają na wyobraźnię czytelnika i zachęcają do kupna. Wręcz zmuszają nas do sięgnięcia po książkę. Pasjonująca, pełna napięcia i nieprzewidywalna. Po prostu nie mogłam jej odłożyć. Nie do przegapienia! To także możemy wyczytać na okładce. Czy rzeczywiście tak jest? Przekonajcie się sami.

Tytuł: Dziewczyna z pociągu
Autor: Paula Hawkins
Wydawnictwo: Świat Książki

Codziennie, od dwóch lat, Rachel jeździ do pracy tym samym pociągiem. Na swojej trasie mija wiele domów, jednak ma swój ulubiony, który obserwuje niemalże każdego dnia. Mieszkają w nim Jess i James – para idealna. Dziewczyna zazdrości im wygodnego życia i sama chciałaby takie wieść. Poprzez obserwowanie ich każdego dnia Rachel staje się częścią ich rodziny, ma wrażenie, że wie o nich wszystko. Jednak pewnego dnia zauważa coś wstrząsającego. Ten widok na zawsze zmieni życie wszystkich bohaterów i położy cień na dalszy bieg wydarzeń. Od teraz Rachel nie będzie już zwykłą dziewczyną z pociągu.

Gdybym miał opisać tę książkę jednym słowem, powiedziałbym: WOW. Tak dobrego thrillera nie czytałem od bardzo dawna. Dziewczyna z pociągu stała się moją ulubioną książką tego gatunku, ustępując miejsca niezwykłej Zaginionej dziewczynie. A propos Zaginionej dziewczyny – thriller Pauli Hawkins bardzo przypominał mi właśnie tę powieść. Nie tylko ze względu na podobny tytuł, lecz także z powodu niemalże identycznego stylu. Obie autorki tak samo szczegółowo nakreśliły bohaterów oraz umiejętnie budowały napięcie. Jestem pewien, że każdemu fanowi Zaginionej dziewczyny ta książka się spodoba.

Dziewczyna z pociągu to nie jest zwykły kryminał, jakich wiele. Ta książka to istny majstersztyk. Zawiera wszystko, co każda powieść powinna mieć. Od idealnie wykreowanych bohaterów, wartkiej akcji, niebanalnych dialogów, aż po wątek psychologiczny, napięcie, liczne zwroty akcji i oczywiście nieprzewidywalne zakończenie.

Dziewczyna z pociągu to także niezwykle inteligentna powieść. Nie jest zwykłym kryminałem, w którym akcja biegnie od punktu A do punktu B. Ta książka po prostu zmusza czytelnika do myślenia. Paula Hawkins bardzo dobrze nakreśliła portrety psychologiczne każdego z bohaterów, przez co mamy wrażenie, że Rachel czy Tom są tak naprawdę naszymi znajomymi, a nie postaciami z książki. W książce dominują silne kobiety, które ciągną całą powieść i nadają jej niezwykłego charakteru. Jednakże panowie nie odstępują im kroku, dzięki czemu powstaje istna mieszanka wybuchowa. Każdy z bohaterów jest inny i na swój sposób intrygujący.

W tej książce żadne wydarzenie i zwrot akcji nie są przypadkowe. Wszystko jest idealnie przemyślane i dopracowane, przez co książkę czyta się praktycznie jednym tchem. Do samego końca autorka trzyma nas w niepewności, a zakończenie jest kompletnie nieprzewidywalne. Są takie historie, które po nas wręcz spływają. Nawet jeżeli książka nie była taka zła, to po kilku tygodniach po prostu zapominamy o niej. Jednak Dziewczyna z pociągu to książka, w którą autentycznie się zaangażowałem. Byłem swoim własnym detektywem i za wszelką cenę próbowałem rozwikłać zagadkę. Było to miłe doświadczenie i mam nadzieję, że jeszcze przy wielu książkach spotkam się z czymś takim.

Muszę powiedzieć, że nie spodziewałem się tak dobrej lektury. Nie do końca wierzyłem w te wszystkie szumne napisy na okładce. Jednak po lekturze jestem wielce zaskoczony. Bez żadnych wątpliwości – jest to jedna z najlepszych książek, jakie czytałem w tym roku, i wydaje mi się, że na długo pozostanie w czołówce moich ulubionych tytułów.

Mimo dość chaotycznej recenzji mam nadzieję, że zachęciłem was do sięgnięcia po Dziewczynę z pociągu, bo naprawdę warto. Teraz nie dziwię się tym rekomendacjom na okładce, uważam wręcz, że są one w pełni uzasadnione i jak najbardziej trafne. Jeśli szukacie dobrego thrillera, który was całkowicie pochłonie i zmusi do myślenia, to Dziewczyna z pociągu jest dla was idealna. Gorąco polecam!

Share:

1 komentarz :

  1. Całkiem niedawno przeczytałam tą książkę. Podobała mi się, choć momentami irytowała mnie główna bohaterka. Co nie zmienia faktu, że pochłonęłam ją w jeden wieczór :)

    OdpowiedzUsuń

Wiele dla nas znaczą Wasze opinie, dlatego dziękujemy za każdy zostawiony ślad i zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami.

 
Wróć na górę
Copyright © 2014 Essentia. Design: OtwórzBlo.ga | Distributed By Gooyaabi Templates