NAJNOWSZE

czwartek, 15 października 2015

#pobandzie NIESPODZIANKA dla czytelników Essentii!

źródło
Kochani, 

dziś mamy dla Was dwie niespodzianki w jednej!

Pierwsza to miniwywiad z Jakubem Winiarskim – współautorem książki Po bandzie – który został przygotowany w ramach akcji #pobandzie, organizowanej przez wydawnictwo Prószyński i S-ka.

Druga – konkurs, który prowadzimy wraz z Wydawnictwem, będący wynikiem owej akcji. 

Do dzieła!


Po bandzie to pierwszy kompleksowy polski poradnik dla pisarzy początkujących, średnio zaawansowanych, a także dla tych, którzy uważają się za zaawansowanych i myślą, że o pisaniu wiedzą już wszystko.

Z książki dowiesz się między innymi:
– jak zacząć i jak doprowadzić swój pisarski projekt do szczęśliwego końca,
– jak wykreować fascynujących, niezapomnianych bohaterów,
– jak ułożyć fabułę, poprowadzić narrację i zbudować najlepszy możliwy dialog,
– jak napisać scenę erotyczną oraz wykreować porywającą intrygę,
– jak być dowcipniejszym pisarzem i w pełni wykorzystać poczucie humoru, które masz,
– jak uniknąć pisarskiego bloku i kontynuować mimo przeciwności,
– dlaczego wybór miejsca akcji jest kluczowy i jak tworzyć najlepsze dekoracje,
– czy zasada "Pokazuj, nie stwierdzaj" zawsze się sprawdza.

Dodatkowo książka zawiera rozmowy:
– ze specjalistką od prawa autorskiego (żebyś wiedział, jaka umowa jest dla Ciebie najlepsza),
– z agentką literacką, żebyś mógł zdecydować (czy warto mieć agenta od razu, czy lepiej poczekać),
– z redaktorką wydawnictwa (żebyś wiedział, na czym tak naprawdę polega współpraca z wydawcą i redaktorami).

Książka przedstawia najnowocześniejsze podejście i jest dziełem opartym w dużej mierze na teorii i praktyce Jakuba Winiarskiego, pisarza, od kilku lat będącego też najskuteczniejszym polskim nauczycielem creative writing, którego uczniowie (jak Marta Zaborowska, Nikodem Pałasz czy Katarzyna Kołczewska) zdobywają serca czytelników. Zaproszona do projektu Jolanta Rawska wzbogaciła Po bandzie o inny punkt widzenia – wszystko po to, aby każdy mógł wybrać, co dla jego pisania najlepsze.*

Szczegółowe informacje znajdziecie na stronie Wydawnictwa.

*opis pochodzi od Wydawcy.


A oto miniwywiad z Jakubem Winiarskim, współautorem książki, przygotowany przez redaktor naczelną Essentii, Klaudię Raflik. 

Klaudia Raflik: Każdy z nas próbował kiedyś napisać jakiś tekst, z lepszym lub gorszym skutkiem, jednak takie próby najczęściej spełzały na niczym, a zapiski wędrowały do szuflady… Jak Pan sądzi – skąd należy czerpać inspirację i motywację oraz od czego zacząć kształtowanie własnego warsztatu pisarskiego?

Jakub Winiarski: Poznawanie warsztatu można zacząć od lektury poradnika takiego jak Po bandzie. Książki tego rodzaju dostarczają inspiracji, motywacji, a także niezbędnej wiedzy. W każdym razie, jak słyszałem, Po bandzie ma takie właściwości i jako pomoc dla osoby piszącej sprawdza się. 

Klaudia Raflik: Jakimi cechami powinien – Pana zdaniem – wyróżniać się dobry autor, by móc zyskać sympatię czytelników i wzbudzić ich zainteresowanie własną książką?

Jakub Winiarski: Musi pisać od siebie, z pasją i zaangażowaniem o tym, co jego interesuje. Ludzie cenią pasję i zaangażowanie. Jeśli wyczuwają w zdaniach stawianych przez autora szczerość, darują mu nawet drobne błędy techniczne. A jeśli jeszcze ten autor potrafi czytelników rozbawić, wtedy na pewno zechcą sięgnąć po jego kolejny tekst.

Klaudia Raflik: Jak postrzega Pan kreowanie literackiego świata w powieści: czy jest to swego rodzaju podróż do odkrycia siebie i swoich możliwości, czy może zwyczajna ludzka potrzeba przelania myśli na papier i pokonania własnych słabości?

Jakub Winiarski: Dla mnie przelewanie myśli na papier to zwykła, codzienna potrzeba. Ale jeśli komuś pasuje myślenie o czynności zaczerniania papieru w kategoriach "podróży do odkrycia siebie i swoich możliwości", to nie mam nic przeciwko temu. Wszystko, co służy pisaniu, jest w porządku. Jak komuś służą metaforyczne obrazy "podróży", niech się ich trzyma. Byle pisanie szło naprzód.



Aby móc wziąć udział w konkursie i zdobyć egzemplarz książki Po bandzie, należy:
– polubić fanpage i zaobserwować stronę Essentii
– polubić fanpage wydawnictwa Prószyński i S-ka
– udostępnić post na Facebooku
– napisać zgłoszenie (wraz z adresem e-mail) w komentarzu... i napisać coś "od siebie" :) 

To wszystko! Laureatem może zostać każdy z Was, a książkę z pewnością warto mieć w swojej biblioteczce.

Zgłoszenia możecie wysyłać do końca października, a wyniki zostaną ogłoszone na początku listopada.

Życzymy powodzenia i ściskamy gorąco!

Share:

4 komentarze :

  1. Zgłaszam się!
    E-mail: seba-cz99@wp.pl
    Udostępnione tu: https://www.facebook.com/sebastian.czaplinski.14
    Aktualnie piszę utwór dramatyczny, więc może ta książka pomoże mi, by stał się on lepszy albo zmobilizuje i wskaże drogę do napisania bestsellera, którego opis mam już dawno napisany. Jestem ciekaw tej pozycji!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgłaszam się :)
    Jestem 21- letnią osobą o głowie pełnej pisarskich tworów. Akcje dzieją się w niej i odchodzą. Pojawiają się nowe i wszystkie chciałabym umieścić na papierze lecz nie wiem od czego zacząć. Ten świat jest dla mnie obcy. I jest jesscze coś... nie mam wsparcia w bluskich. Rodzice uważają, że to strata czasu. Że powinnam zająć się czymś co da mi chleb. Ale ja czuję, że muszę pisać! To aiedzi we mnie niczym uwięziony piękny ptak w klatce pragnący wyrwać się na wolność. Jestem strasznie zagubiona. Ta książka jest mi niezbędna. Dowiedziałabym się z niej dużo. Jest wartościowa i to super jak mówi opis, kompendium wiedzy na temat pisania. Pomóżcie zagubionej odnaleźć drogę. W razie czego piszcie :
    anita.piesiak@vp.pl
    A ja lecę udostępniać info :) Dobrej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie taką codzienną potrzebą jest pisanie na bloga. Na napisanie książki jestem (przynajmniej na razie) za cienka. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przyjemnością biorę udział w konkursie o tak interesującą książkę.
    Kocham literaturę, wielbię każdą stronę, którą "przebiegam" wzrokiem. Czytanie jest moją pasją, a pisanie marzeniem.
    Niestety nie mam żadnego doświadczenia, nie wiem nawet jak zacząć, a książka, która jest bohaterką tego konkursu zdaje się być dla mnie pomocną dłonią, którą mogłabym chwycić i wyruszyć ku spełnieniu marzeń.

    Serdecznie pozdrawiam :)
    anikm@o2.pl

    OdpowiedzUsuń

Wiele dla nas znaczą Wasze opinie, dlatego dziękujemy za każdy zostawiony ślad i zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami.

 
Wróć na górę
Copyright © 2014 Essentia. Design: OtwórzBlo.ga | Distributed By Gooyaabi Templates