NAJNOWSZE

czwartek, 12 listopada 2015

Muzyka, czyli czego słucha szara ja?


Dzisiaj coś innego. Nie będzie o książkach, ale o moim innym hobby – muzyce. Wszyscy lubią coś innego: od rapu począwszy, przez pop i skończywszy na metalu. Ja preferuję cięższe brzmienia, ale nie metal (no, sporadycznie) i od jakiegoś czasu k-pop (wiem, niecodzienne połączenie). Oczywiście nie ograniczam się tylko i wyłącznie do tych brzmień; jeśli coś wpadnie mi w ucho, nie ma znaczenia,  czy to jazz czy hip hop. Wiem, że są dwa gatunki, których nie jestem w stanie słuchać. Rap i disco polo to zło. Przepraszam fanów tego rodzaju muzyki, ale to jest okropne.

Mam cztery płyty (kolekcja uboga, ale zacna), ale żadna nie jest z gatunku k-pop (te trzeba najczęściej sprowadzać z Azji). Jeżeli chodzi o narodowości zespołów, nie ma to dla mnie znaczenia. Nie jest jednak tajemnicą, że wygrywają Wielka Brytania i Ameryka oraz Korea Południowa (ewentualnie Chiny i, rzadziej, Japonia). Bring me the horizon, Linkin Park, Nirvana, Escape the fate, Falling in reverse, Black veil brides, Skillet – te zespoły z USA i UK królują na mojej playliście. Z Azji są to: EXO, BTS, B.A.P, GOT7, a z indywidualnych artystów: Taemin (Shinee też zdarza mi się słuchać) oraz Tao (który odszedł z EXO, co było dla mnie ciosem, i jeszcze nie ma zbyt wielu piosenek). To stan na dziś, bo jak to bywa na koreańskim rynku muzycznych, co rusz pojawiają się nowe debiuty. Zespołów już teraz jest tyle, że trudno to wszystko ogarnąć, a już kolejni męczą się na trainee. Jest to tylko garstka zespołów i ludzi, których słucham. Długo trwałoby wymienianie wszystkich, ale oni zajmują najwięcej miejsca na mojej karcie pamięci.

A jak to jest u was? Słuchacie konkretnego rodzaju muzyki czy tego, co wpadnie wam w ucho?

Share:

3 komentarze :

  1. U mnie w domu króluje Arkona (ros.) Eluveitie, Hunter, Nikola Emelin, Percival, Omnia, Radogost, Iron Maiden, Sepultura, Helloween, Metallica, Nirvana....oj sporo tego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z podanych zespołów znam jedynie Nirvanę i Linkin Park - tylko z nazwy i kilku kawałków, bo to jednak nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja słucham wszystkiego. Jestem zagorzałą melomanką od lat. Tak na marginesie polecam stronę Last.fm, dzięki której zbieram wszystkie informacje o moich muzycznych upodobaniach przez lata. Od 9 lat zapisują się tam piosenki, które przesłuchałam na urządzeniu na którym mam zainstalowaną wtyczkę.

    OdpowiedzUsuń

Wiele dla nas znaczą Wasze opinie, dlatego dziękujemy za każdy zostawiony ślad i zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami.

 
Wróć na górę
Copyright © 2014 Essentia. Design: OtwórzBlo.ga | Distributed By Gooyaabi Templates