NAJNOWSZE

poniedziałek, 23 czerwca 2014

Od dawna jestem spakowany i gotów do drogi. Wystarczy wyruszyć

źródło
"Gdy w spokojnym miasteczku Fjllbacka na zachodnim wybrzeżu Szwecji zostaje znaleziona martwa Alexandra Wijkner, wszystko wskazuje na to, że popełniła samobójstwo. Matka kobiety ma jednak wątpliwości i prosi przyjaciółkę córki z dzieciństwa, pisarkę Erikę Falck, żeby przyjrzała się tej tragedii. Erika wspólnie z Patrikiem Hedströmem, kolegą z młodzieńczych lat, a obecnie policjantem, próbują rozwikłać sprawę. Wkrótce zaczynają podejrzewać, że śmierć Alex ma związek z mroczną tajemnicą przeszłości..."
Camilla Läckberg to szwedzka autorka powieści kryminalnych, z wykształcenia ekonomistka. Urodziła się i dojrzewała w miasteczku Fjällbacka. Jej debiutem jest powieść kryminalna Księżniczka z lodu.

Wyżej wymieniona książka to kryminał. Akcja rozgrywa się we Fjällbace. Pisarka biografii znanych autorów, Erika Falck, odwiedza swoją przyjaciółkę i zauważa ciało, które jest otoczone lodem. Rodzice zmarłej proszą Erikę o wyjaśnienie sprawy. Idzie jej ciężko, ale w końcu, wraz ze swoim dawnym kolegą, rozwiązuje sprawę.

Książka porusza problem społeczny, a mianowicie znęcanie się nad kobietą i dziećmi.

Powieść czyta się łatwo. Ma dużo epitetów i porównań, dzięki czemu możemy bliżej poznać Fjällbackę i okoliczne miejscowości. Styl, którym posługuje się autorka, jest oryginalny; powieść podzielona jest na rozdziały, ale przed każdym umieszczona jest informacja, która ułatwia czytelnikowi rozwikłanie sprawy.
źródło


Czytelnika mogą zachwycić bohaterowie, którzy nie są doskonali i popełniają błędy, za które muszą płacić. Intrygujące jest to, że pisarka może rozwiązać sprawę, z którą policja nie jest w stanie sobie poradzić. Niepowtarzalne i wcześniej przeze mnie niespotkane jest zachowanie szefa komisariatu oraz policjanta Gösta Flygare. Jest to funkcjonariusz, który nie lubi swojej pracy, nie angażuje się w nią, jednak wybiera ten zawód.

Patrik Hedström to policjant, bez którego komisariat w Tanumshede nie rozwiązałby żadnej sprawy kryminalnej. Osoba obdarzona dużym talentem, poczuciem humoru, a także łączeniem pewnych faktów.

Erika Falck jest pisarką biografii. Posiada podobne talenty jak jej przyjaciel, ale nie wykorzystuje ich w ten sam sposób. Bardzo często pomaga mu w rozwikłaniu spraw kryminalnych.

Ta książka wywołała we mnie bardzo dużo pozytywnych emocji. Bywały momenty, w których byłem zdumiony tokiem myślenia policji, a także pisarki, ale również takie, w których chciało mi się płakać nad losem Anny, na której znęcał się jej mąż Lucas.

Tę książkę poleciłbym wszystkim osobom zagłębiającym się w kryminały, a także powieści detektywistyczne. Powinna ją przeczytać młodzież, a także dorośli o mocnych nerwach. Polecam całą serię o Fjällbace. Ja kończę czytać piątą część i jak na razie jestem zdumiony.

Share:

5 komentarzy :

  1. Bardzo polecano mi książki tej autorki, mam zapisanych kilka jej tytułów, ale do tej pory nie trafiłam na jej książki w bibliotece. Muszę ćwiczyć cierpliwość;)

    OdpowiedzUsuń
  2. czytałam i bardzo mi się podobała!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam całą serię Lackberg, przeczytałam wszystkie książki i czekam na kolejne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka już moja, zresztą o tym wiesz, bo przed chwilą rozmawialiśmy o tym na FB :) Także teraz muszę znaleźć tylko dla niej czas :D

    OdpowiedzUsuń

Wiele dla nas znaczą Wasze opinie, dlatego dziękujemy za każdy zostawiony ślad i zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami.

 
Wróć na górę
Copyright © 2014 Essentia. Design: OtwórzBlo.ga | Distributed By Gooyaabi Templates