NAJNOWSZE

środa, 24 września 2014

Nie pozwól mi odejść...

źródło 
Okładka książki Nie pozwól mi odejść i jej opracowanie graficzne skojarzyło mi się z książkami Albatrosa  biały brzeg, charakterystyczna okładka. A okazało się, że tak wygląda nowa seria obyczajowa wydawana przez wydawnictwo Jaguar. I jeszcze okazało się, że książki są znakomite.


Powieść Nie pozwól mi odejść zrobiła na mnie duże wrażenie i wzbudziła wiele refleksji. Bohaterką jest mała dziewczynka z problemami, która tak wiele umiała zmienić w otaczających ją ludziach. Grace ma 9 lat i mieszka z mamą, która jest alkoholiczką i narkomanką. Kobieta, kiedy jest "czysta", dba o swoją córeczkę i bardzo ją kocha. Jednak ostatnio tych momentów jest coraz mniej, bo nałóg okazuje się silniejszy. Mała jest bezsilna, ale postanawia działać. Siada na schodach przed domem i siedzi  czeka na reakcję. W jej mądrej główce rodzi się myśl, że jeśli wyjdzie na dwór, to ktoś to zauważy i jej pomoże. I tak też się dzieje.

Na parterze mieszka Billy Shine, cierpiący na agorafobię były tancerz, który od wielu lat nie wychodzi z domu. Jednak dziewczynka ciekawi go na tyle, że przełamuje strach, wychodzi na balkon i rozmawia z nią. Tak zaczyna się ich trudna, ale bardzo piękna przyjaźń. Nie tylko Billy otwiera się na dziewczynkę i jej potrzeby, dołączają też inni sąsiedzi: Rayleen  manikiurzystka, starsza pani Hinman czy sąsiedzi z góry, którzy ogólnie toczą między sobą boje. Wszyscy angażują się w pomoc dziewczynce i wyciągnięcie jej matki z nałogu. Stosują różne fortele, jedne lepsze, inne gorsze. Cel mają jeden  nie dopuścić do tego, aby dziewczynka trafiła do rodziny zastępczej. Czy im się to uda? Jaki jest fenomen tego niezwykłego dziecka?

Książka Nie pozwól mi odejść porusza bardzo trudny temat samotności, obojętności i zmagania z problemami. A że głównym bohaterem jest tutaj dziecko, problem tym bardziej porusza czytelników. Mała Grace zadziwia swoją mądrością i spostrzegawczością, a przy tym jest bardzo ciepła i bezpośrednia. Sprawia, że wszyscy wokół starają się jej pomóc i przy tym sami się integrują i poznają. Nagle obcy ludzie zaczynają tworzyć wielką rodzinę skupioną wokół dziewczynki. Zadziwia jej radość życia, pomimo trudności i problemów. Dziecko dzieli się nią i zaraża ludzi wokół. Dobrem trzeba się dzielić, a ono wtedy wraca do nas ze zdwojoną mocą. 

Polecam serdecznie tę ciepłą i bardzo wzruszającą opowieść!

Share:

1 komentarz :

  1. Nie mogę się doczekać własnych doświadczeń z tą książką. Mam ją na półce, a sięgnięcie po nią będzie tylko kwestią czasu. Pocieszyłaś mnie, bałam się, że będzie słabo ;)

    OdpowiedzUsuń

Wiele dla nas znaczą Wasze opinie, dlatego dziękujemy za każdy zostawiony ślad i zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami.

 
Wróć na górę
Copyright © 2014 Essentia. Design: OtwórzBlo.ga | Distributed By Gooyaabi Templates