NAJNOWSZE

niedziela, 3 stycznia 2016

Niedzielna Migawka




W poniedziałek ukazały się: 


O stracie wszechobecnej: utrata motywacji – Ula Michalik


Każdy człowiek zmienia się z dnia na dzień. Budzimy się tak naprawdę w towarzystwie osoby, której wczoraj nie znaliśmy. Przyglądamy się oczom w lustrze, ale nie wiemy, czy to rzeczywiście te same tęczówki. Tępo patrzymy w jeden punkt z przymrużonymi oczami i zastanawiamy się, czy rzeczywiście wstawanie codziennie prawą nogą ma sens. Niestety, tracimy coś każdego dnia, a nie każdego coś zyskujemy. Czytaj więcej...


Tropem drugim Charlesa Dickensa – Anna Krystyna Misztal

W tym grudniowo-poświątecznym czasie daty i liczby nadal mają większe znaczenie niż przez cały rok. Czekamy na upragnioną końcówkę roku i początek karnawałowych szaleństw – 31 grudnia i nowy początek, czyli 1 stycznia – czas postanowień, planów, nadziei oraz możliwości.
Aby jednak nie przeciążać głowy niepotrzebnymi datami, dzisiaj Charles Dickens w nieco innej odsłonie. Lżejszej, ciekawszej, może nawet lekko plotkarskiej. Czyli Charles i rodzina, przyjaciele oraz kobiety jego życia. Czytaj więcej...

We wtorek ukazały się: 

Dam radę... dla niego – Angelika Paczos

Callie i Kayden. On zrobiłby wszystko dla niej, a ona dla niego. Lecz co się stanie, kiedy jedno z nich nie będzie umiało wybaczyć sobie własnych błędów? Co jeśli dalej trzeba będzie uciekać przed przeszłością? Czytaj więcej... 





Deutsch Aktuell – Olga Piechota

Wielkimi krokami nadchodzi... NOWY ROK! Najpierw dla większości z nas kilka dni wolnych, wspólnie spędzone święta, szalony sylwester i 2016 rok w całej swojej okazałości. Jestem pewna, że część z was myśli już o nadchodzącym roku. Zapewne chcecie, żeby był najlepszy z możliwych. Każdy optymista i zaryzykuję nawet, że realista (a może i pesymista?), ma nadzieję, że w 2016 roku spełnią się jego marzenia, a całe te dwanaście miesięcy będzie niezapomniane. Czytaj więcej...



W środę ukazały się:

Endhame trwa. Graj! – Sylwia Czekańska

Pierwszy tom trylogii Jamesa Freya i Nilsa Johnsona-Sheltona Endgame. Wezwanie przeczytałam już jakiś czas temu. Podobał mi się, choć miałam też kilka obiekcji. Po drugą część – Klucz Niebios – sięgałam z pewną dozą niepewności i dużymi nadziejami równocześnie. Wychodzę z założenia, że jeśli zaczęło się jakąś serię, to trzeba ją też skończyć. Nie wychodzi się z kina, póki trwa seans. Zrobiłam kawę i zabrałam się do systematycznego odkrywania tego, co ukryto w tym pokaźnym tomiszczu. Czytaj więcej...



Sekta egoistów ˜– Eric-Emmanuel Schmitt – Ula Michalik

Sekta egoistów to debiutancka powieść Schmitta – autora znanego prawdopodobnie wszystkim. Tak jak książka Oskar i pani Róża bardzo mi się podobała, mimo iż była lekturą, tak do Sekty egoistów mam zupełnie neutralny stosunek. Czekałam na wydanie tej powieści i obserwowałam, kiedy wejdzie na rynek. Debiuty jednak trudno ocenić i nie wiadomo, czego się po nich spodziewać. Tak jest też w tym przypadku. Eric-Emmanuel Schmitt jest jednym z dowodów na to, że warsztat literacki szlifuje się z czasem i każdą kolejną książką. Czytaj więcej...

W czwartek ukazały się: 

Perełki 



Zajrzeć do wnętrza umysłu seryjnego mordercy...

Tego szczególnego wieczoru wieńczącego obecny rok przedstawiamy Wam wywiad z Adrianem Bednarkiem – autorem Pamiętnika diabła oraz naszego patronackiego Procesu diabła – jego równie pasjonującej kontynuacji. Czytaj więcej...



W piątek ukazały się:

Żegnaj Stary – Joanna Adamczyk

Patrzę na światełko
Co wśród nocy błyska
Milionami tęczy  Czytaj więcej...

Nowy rok, nowe życie! – Dominika Szałomska

Kiedy kończy się dany rok, wszyscy jesteśmy zabiegani i nieco zmęczeni. Święta zawsze sprawiają, że jesteśmy rozleniwieni i spragnieni już tego nowego roku, by ruszyć ze swoimi postanowieniami. Planujemy zrobienie rzeczy, których nie udało się osiągnąć, a do których usilnie dążyliśmy. Pierwszy stycznia to dobry dzień na odpoczynek po emocjonującym sylwestrze, a także do nabrania sił na następne 365 dni. Jednak nie możemy zapomnieć, że plany to nie wszystko. Musimy także chcieć, musimy mieć samokontrolę i motywację. Nie warto robić postanowień noworocznych, jeśli nie jesteśmy pewni, że się spełnią. Jeśli już planujemy, to spełnijmy nasze marzenia. Czemu mamy odkładać coś, o czym skrycie śnimy? Czemu przeciwności losu mają pokrzyżować nam plany? Czytaj więcej...


TOP 10 najlepszych książek 2015 roku – Wiktor Bury


W minionym roku przeczytałem łącznie 52 książki. Może nie jest to rewelacyjny wynik i z pewnością chciałbym przeczytać więcej, jednak mimo wszystko jestem zadowolony. Zdecydowana większość powieści podobała mi się, a niektóre wręcz mnie zachwyciły. Rok 2015 obfitował w genialne, godne polecenia publikacje, dlatego wybór jedynie dziesięciu był dla mnie sporym wyzwaniem. Wydaje mi się jednak, że te tytuły, które wybrałem, wprost musiały się znaleźć w tym zestawieniu i w pełni zasługują na miejsca w czołówce. Czytaj więcej...

W sobotę ukazały się:

Ona jest przeciwko systemowi, czyli świat Starterów i Enderów – Natalia Gołos

Chcąc nie chcąc, patrząc na swoją biblioteczkę, zauważam, że zdecydowaną większość stanowią powieści z gatunku YA i NA, w tym także dystopie, które, przyznam się szczerze, lubię bardzo, i to już od dawien dawna. Mimo że nie każda z nich jest ambitna czy została ochrzczona jako "literatura wysokich lotów", to nie da się zaprzeczyć, że większość z tych historii cieszy się sporym zainteresowaniem i czyta się je z wielką przyjemnością. Dlatego też z wielką chęcią sięgnęłam po Starter, co do którego miałam jednak ogromne nadzieje ze względu na wiele pozytywnych recenzji, jakich się naczytałam, zanim sięgnęłam po powieść. Po lekturze mogę z czystym sumieniem zapewnić was, że jak na dystopię – książka jest naprawdę warta uwagi. Czytaj więcej...

Świetliki... – Byłam tu – Gayle Forman – Karolina Noga

Najlepsza przyjaciółka Cody Reynolds popełniła samobójstwo. Dziewczyna zmaga się z rozpaczą po stracie Meg, a w jej głowie cały czas tkwi jedna myśl: czemu Meg odebrała sobie życie?. Szukając odpowiedzi na to pytanie, dziewczyna rzuca się w wir wydarzeń i podąża tropem ostatnich miesięcy życia zmarłej przyjaciółki. Cody nie spodziewa się, jak bardzo to śledztwo odmieni jej życie. Czytaj więcej...



Share:

Prześlij komentarz

Wiele dla nas znaczą Wasze opinie, dlatego dziękujemy za każdy zostawiony ślad i zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami.

 
Wróć na górę
Copyright © 2014 Essentia. Design: OtwórzBlo.ga | Distributed By Gooyaabi Templates